czwartek, 9 marca 2017

PLANOWANIE PRZEZ ZAPISYWANIE


Od kilku lat staram się być dobrze zorganizowana i nawet się pochwalę, że całkiem dobrze mi to wychodzi. Mimo tego, że nigdy nie należałam do chaotycznych osób, nie umiałam planować i nawet nie miałam świadomości jak planowanie może usprawnić i ulepszyć życie.

Jak to się zaczęło?

Dawno temu kiedy zaczynałam swoją pierwszą pracę, zauważyłam, że całkiem spora część ludzi zapisuje nawet najdrobniejsze rzeczy do wykonania. Na początku wydawało mi się to zbędną czynnością, ponieważ zakładałam, że i tak wszystko zapamiętam, co jak się później okazało... było błędnym założeniem :/ Widząc, że mimo chęci, niektóre sprawy i tak mi umykają, zaczęłam zapisywać wszystkie ważne czynności do wykonania. Było ich cale mnóstwo, począwszy od spraw zawodowych, po prywatne jak: bieżąca lista zakupów po umycie okien i wizyta u lekarza. Ważne dla mnie było to, że zapisując dany temat wiedziałam, że już go nie zapomnę i miałam też poczucie kontroli nad życiem.

 
Takie zapisywanie doskonale sprawdza się w bieżących, drobnych tematach, które łatwo zapomnieć. Oczywiście, jeśli mam zaplanowane malowanie pokoju na przyszły rok, to też to zapisuję, ponieważ wtedy nie muszę o tym pamiętać. Świetnie też sprawdza się takie notowanie w okolicach świąt lub kiedy robimy np. dużą uroczystość w domu, wtedy spraw do załatwienia jest tyle, że łatwo jest je przeoczyć.


 Dlaczego warto spisywać bieżące sprawy do wykonania?

  • porządkujemy to co mamy zaplanowane
  • nie zapominamy o ważnych sprawach
  • odzyskujemy spokój, bo wiemy że wszystko mamy zapisane
  • oszczędzamy czas na myślenie o tym co jeszcze mamy do zrobienia
  • zapisane sprawy działają na nas mobilizująco 
  • na podstawie spisanych spraw wiemy ile czasu zajmie nam ich realizacja  
  • zapisując zadania do wykonania zyskujemy czas na przygotowywanie się do nich


Planowanie i zapisywanie pozwala zorganizować nam życie. To też czynność, do której bardzo łatwo jest się przyzwyczaić i regularnie ją stosować. Bardzo szybko widać też jej pozytywne efekty.
I choć samo zapisywanie jawi się jako banalne, warto pamiętać, że może nam zaoszczędzić dużo czasu i problemów.


Daga
fot.unsplash.com







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz